00
[Illustration] Aircraft Design, 2011 Winter

 

“我想看妳畫的小可愛在飛機上!”半年前阿雷這麼跟我說
在日本的阿雷某天寄了一個ANA全日航60週年紀念的彩繪飛機比賽
我也覺得這是個超酷了比賽,究竟有多少人可以把自己設計的飛機放進作品集裡
這真是個機會非常難得的比賽
所以我決定來試試看,但構思就花了很久的時間
到真正開始動手畫的時間也不多了,於是我花了2個晚上跟一個下午,非常認真地完成了
我的主題是一起去冒險,所以分為天空跟海洋,有小男孩小女孩,以及小動物們:)

Half year ago, A-Lei told me a very interested contest- ANA 60th anniversary Aircraft Body Design Contest.
I thought it was a really cool contest, since people seldom have the chance to put their own really aircraft design in their portfolio.
I decided to give it a try, and I took a while thinking about the concept.
When I'd started working on it, it was almost the deadline. I spent 2 nights and 1 afternoon finishing this project.
My theme is about adventure, from the sky to the ocean, with little boys and girls, and little animals:) 

 

以下是局部放大 Here is the zoom-in from different parts.

01
既然是航空公司,一定要有飛機囉!
可是我想要的是可愛的紙飛機
我也想要有個童話人物,所以是坐雪橇的聖誕老公公
Since it's for the airline company, it must have the airplane.
I didn't want a really one but a cute paper one.
I would like to have some characters from fairy tale, so here were a Santa Claus with a reindeer. 


02
天上當然少不了代表探險精神的太空船
夢幻的熱氣球上的小女孩,在跟路過的送子鳥還有小寶寶打招呼
It couldn't go without a rocket for adventure.
A little girl on the hot balloon is saying hi to the Baby Bearing Stork.


03
海上有乘風破浪的海盜船以及潛水艇
There are a pirate boat sailing the waves and a submarine.


04
還有來自童話故事的美人魚(景美/椰伶小島,哈)
以及相對應紙飛機的小紙船
There is Little Mermaid (with coconut island, my high school symbol, ha)
and a paper boat compared to the paper plane

 

這是最後遞件的樣子,飛機的兩側
還要寫下標語,謝謝阿雷跟他日本同學幫我翻譯
“繽紛的色彩與夢幻的冒險,帶著愉快的心,跟ANA一起去旅行”
”カラフルな色使い と 幻想的な冒険 
ワクワクを連れてANAと一緒に旅へ行こう!“
Here is how it looks like for the final submission.
Thanks for A-Lei and her Japanese friend helping me to translate the slogan into Japanese
"Panorama of colors and fantasy adventures with a happy heart, let go travel with ANA!"

05  

不過最後競爭激烈,我沒有從7042件作品中脫穎而出,畢竟機率真的是太低了
但是一個很開心的創作,也讓我有機會可以開心幻想自己設計的插畫成為飛機
我或許下一次再來挑戰一次,不過要等20年後的80週年紀念,哈哈,我已經xx歲了
At the end, I didn't be selected from 7042 submissions, after all, the probability was too low.
It was a very fun project and I had a great time:)
I may try it again for the next contest- 20 years later, 80th Aniversary, but I will xx-year-old, ha ha  

這是最後會被畫成飛機的作品,好好喔,真羨慕他:P Here is the final winner.
Screen shot 2013-01-18 at 9.30.51 PM
  

arrow
arrow

    如玫可可 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()